12. november 2009

We're the trees still green in November!


Slutten av oktober og begynnelsen av november har vært snill med meg. Det er sluttet å regne i Trondheim, og jeg er faktisk begynt å lese pensum! I helgen hadde Ingeborg bursdag, og vi hadde en liten kollektivfest med ingen andre inviterte. Jeg bakte ostekake, Silje blåste opp prinsesseballongene, Stine tok med Ingeborg på sushirestaurant, og vi kjøpte en snow racer.



Ellers har Kråkeguttan gitt ut plate til ikke mindre enn strålende kritikk, og jeg hører på meg hjemlengsel 4 real.

Mine favoritter så langt:

1. Skredder
2. Vågøyvannet rundt
3. Privat Regn
4. Trådnøsting

For å bøte litt på det faktum at jeg ikke er i Bodø (eventuelt bare gjøre det verre) har jeg lett frem Sinnssyk Ugle igjen, som til tross for _fantastisk_ Kråkesølv-debut, er Bodø-band nummer 1 i mitt hjerte. Reunion plx! Gjør litt vondt allerede nå når jeg hører på de gamle låtene, og kan bare forestille meg hvordan det blir når jeg er 35 og en dag plutselig finner frem de utdaterte mp3-filene mine. Nostalgia, virkelig!


Fine gutta og jente! Hvem har tatt bildet?

Vi kan vel si at det er delvis på grunn av nevnte faktorer at jeg har funnet ut at jeg må hjem neste uke. Jeg gleder meg til å sjekke ut lesesalen på Universitetet i Nordland (hahaha), og enda mer gleder jeg meg til helgen og Bodø Hardcore. Det blir god og lokal (og en del ikke fullt så lokal) musikk (Dunderhonning, Cold Mailman, Bendik, IHAB, The New Wine, Brødrene Unstad ++) også for oss som ikke er særlig hardcore _at all_, men mest av alt blir det masse folk og nesten akkurat som gamledager. Og, er det noe jeg savner ved nordlandsk kultur, er det jo sutringen i Avisa Nordlands spalte "Åpen linje", heldigvis får jeg litt de samme vibbene når jeg leser kommentarfeltet til denne artikkelen i ab24 om årets festival.



Ps. Jeg merker at det høres ut som jeg muligens ikke trives noe særlig i Trondheim, så må bare tilføye at jeg regner det at jeg flyttet hit som det lureste jeg har gjort på mange år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar