13. oktober 2011

IMITI


Rett før og rett etter at navnet for UKA11 ble avslørt forrige onsdag. Det ble Imiti! Navnet skal alltid ha tre betydninger, og jeg tror at tradisjonen også krever at noen av dem må være litt diskutable. Jeg er ikke UKEfunk, men Student-TV gjør flerkameraproduksjoner hver dag hele festivalen, så vi får fortsatt lov til å være på Samfundet døgnet rundt om vi har lyst til det. 

Jeg skulle være med i kamerateamet da Antony & The Johnsons spilte med KORK på lørdag. Dessverre endte en lang dag i Dødens Dal med at Antony ikke ville bli filmet likevel. Så da ble det heller ikke behov for noen kamerakvinner, og jeg ble enormt og altfor skuffet. Jeg så konserten fra bak de bakerste benkeradene i stedet, og fikk bare en sjelden gang et glimt av dem som var på scenen. Men det gjorde ingenting, for det handlet om musikk og et lysshow som et par ganger fikk publikum til å løfte hodet og være aller mest opptatt av små rosa skyer laget av lys og røyk. Det var, med hånden på hjertet, mor og far i døden, en av de aller fineste konsertene jeg har vært på noen gang. Hylte og skrek i lykkerus sammen med Oliver på slutten, og da det var helt ugjenkallelig over utbrøt jeg bare "åhh". På veien hjem tenkte jeg at jeg hadde fått et nytt favorittband.

(Men vi fikk filme Lørdagsrådet på en torsdag. Jeg var bildemix, og klarte stort sett å trykke riktig på knappene. Du kan se det her!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar